OUTSOURCING-ul achizițiilor
Externalizarea (OUTSOURCING-ul) achizițiilor este transferul de organizare și management al achizițiilor a întregii game de bunuri, lucrări și servicii pentru compania dumneavoastră.
Vă vom analiza nevoile și sistemul de achiziții, vom identifica potențialul de optimizare a procesului, reducerea costurilor și vom selecta o soluție unică în cadrul strategiei și bugetului dumneavoastră.
Firma externalizatoare se ocupă de toată organizarea și service-ul categoriei (IT și telecomunicații, suport, papetărie și rechizite de birou și altele) în conformitate cu dorințele clientului, consacrate în strategiile de achiziție. Lucrarea se desfășoară după principiul „one window”, când toate cererile de cumpărare sunt trimise companiei către externalizator. Externalizarea devine un singur furnizor pentru categoriile de bunuri și servicii transferate, ceea ce reduce drastic cantitatea de muncă contractuală și contabilitate.
Valoarea medie a economiilor din bugetul de achiziții la externalizare este de la 10-40%, în funcție de specificul categoriei, de nivelul de elaborare al categoriilor, și de prezența unei componente de corupție.
De ce externalizarea achizițiilor este de interes pentru companiile din Moldova astăzi?
- Vă permite să economisiți bugetul de achiziție cu 10-40%
- Reducerea personalului și a costurilor pentru Fondul de Salarizare (WF) prin transferul angajării, instruirii și managementului personalului.
- Procese sigure și transparente.
- Lucrul cu un singur furnizor de consolidare.
- Externalizarea devine un singur furnizor pentru categoriile de bunuri și servicii transferate, ceea ce reduce drastic cantitatea de muncă contractuală și contabilitate.
- Firma Outsourcer se ocupă de toată organizarea și întreținerea categoriei (IT și telecomunicații, suport, papetărie și rechizite de birou și altele) în conformitate cu dorințele clientului, consacrate în strategiile de achiziție. Lucrarea se desfășoară după principiul „one window”, când toate cererile de cumpărare sunt transmise companiei Outsourcer.
- Externalizarea devine un singur furnizor pentru categoriile de bunuri și servicii transferate, ceea ce reduce drastic cantitatea de muncă contractuală și contabilitate.
Valoarea medie a economiilor la bugetul de achiziții la externalizare variază între 10-40%, în funcție de specificul categoriei, de nivelul de elaborare al categoriilor și de prezența unei componente de corupție.
Transferarea managementului procesului de achiziții și aprovizionare vă permite să:
– Construiți procese de achiziție în direcția cerută sau pentru întregul volum de achiziții
– Reduceți costurile cu salariile prin transferarea angajării, instruirii și managementului personalului
– Obțineți condiții favorabile pentru costul achizițiilor, consolidați achizițiile de la diferite companii, creșteți volumul tranzacției și primiți astfel condiții mai favorabile
– Reduceți documentele prin primirea unei facturi de la un Furnizor
– Îmbunătățirea calității procesului de achiziții: selecție/verificare/concurență între furnizori
– Gestionați sezonalitatea achizițiilor
– Asigurați transparența costurilor, analize, raportare
– Interacționează cu un manager personal dedicat
– Externalizarea managementului furnizorilor și achizițiilor este necesară atunci când
– Compania este în creștere rapidă, dar departamentul de achiziții nu poate face față
– Compania interacționează cu mulți furnizori, are multe contracte în fiecare categorie, volum mare de achiziții și costuri mari de tranzacție
– Avem nevoie de centralizare a achizițiilor, de experți de categorie în domenii noi pentru companie
– Apar achiziții unice, imprevizibile
– Sunt necesare volume mari de achiziții non-core (papetărie, bunuri de uz casnic, adică provizii pentru nevoi de management
Când și pentru ce companii este relevantă externalizarea achizițiilor și aprovizionării:
- Când volumul de achiziții este mic sau se realizează rar, nu este rentabil să ai propriul furnizor. Compania are oportunitatea de a încredința munca (sau o parte a lucrării) de aprovizionare unui furnizor extern, în timp ce ei înșiși se concentrează pe dezvoltarea afacerii lor.
- Când trebuie să faci achiziții atipice, iar competența cumpărătorilor existenți nu este suficientă. În acest caz, angajații departamentului de aprovizionare se pot concentra pe achiziții de bază (care generează volum), iar implicarea unui externalizator ajută la creșterea eficienței generale a achizițiilor (realizarea unui nivel mai ridicat de economii la bunurile și serviciile achiziționate) fără investiții suplimentare. în organizarea procesului.
- Când achiziția este efectuată de specialiști tehnici (administrator, manager HR etc.) care nu au cunoștințele necesare de piață. Pentru multe Companii, furnizarea nu este un domeniu prioritar de activitate. Dar, în același timp, fără a organiza o schemă competentă de achiziții și livrare a mărfurilor, o organizație pur și simplu nu se poate dezvolta în timp ce își desfășoară activitățile comerciale.
Pentru care companii este relevantă externalizarea achizițiilor și aprovizionării:
- Întreprinderi implicate în comerț și promovarea produselor
- Companii cu un număr mare de sucursale, fabrici, puncte de vânzare cu amănuntul
- Companii internaționale care implementează standarde globale de achiziții
Când este relevantă achizițiile și externalizarea aprovizionării:
- Când volumul de achiziții este mic sau se realizează rar, nu este rentabil să ai propriul furnizor. Compania are oportunitatea de a încredința munca (sau o parte a lucrării) de aprovizionare unui furnizor extern, în timp ce ei înșiși se concentrează pe dezvoltarea afacerii lor.
- Când trebuie să faci achiziții atipice, iar competența cumpărătorilor existenți nu este suficientă. În acest caz, angajații departamentului de aprovizionare se pot concentra pe achiziții de bază (care generează volum), iar implicarea unui externalizator ajută la creșterea eficienței generale a achizițiilor (realizarea unui nivel mai ridicat de economii la bunurile și serviciile achiziționate) fără investiții suplimentare. în organizarea procesului.
- Când achiziția este efectuată de specialiști tehnici (administrator, manager HR etc.) care nu au cunoștințele necesare de piață. Pentru multe Companii, furnizarea nu este un domeniu prioritar de activitate. Dar, în același timp, fără a organiza o schemă competentă de achiziții și livrare a mărfurilor, o organizație pur și simplu nu se poate dezvolta în timp ce își desfășoară activitățile comerciale.